Tuesday, August 14, 2007

Congratulation Dr. Shasha

Sabtu 11 Ogos 2007, lebih kurang pukul 7.30 malam saya dapat sms ni

Kawan saya: Kecik! Jemput datang rumah. Ada buat makan-makan sket. (Kecik adalah nama samaran saya utk penghuni bilik A2.1.11 , KMNS dari dulu sampai sekarang)

Saya : Alamak, aku nak datang dengan sapa?

Kawan saya : Datang dengan housemate bah.

Saya: Housemate aku balik kampung, sorang lagi gi main futsal. Macam mana ni???

Akhirnya setelah berusaha, ada jugak rezeki saya nak jumpa kawan saya ni. Kalo tak, tak tau lagi bila cik kak ni boleh cuti memandangkan dia sekarang ni dia menjalani housemanship kat Kota Kinabalu. Balik semenanjung pun sebab menghadiri Konvokesyen UKM sabtu lepas. Saya tak dapat meraikan konvokesyen dia di UKM sebab ada kerja sket kat lab yang menuntut perhatian. Dah sedih-sedih dah sebab tak dapat pegi. Tapi ada jugak rezeki kami untuk berjumpa. Thanks a lot to Miey yang sudi menemankan saya memandu malam-malam. Risau jugak nak drive sorang-sorang dari Shah Alam ke Hulu Kelang tu. Kalau tak pegi, tak kena gaya pulak. Member kamceng meraikan kegembiraan setelah habis azab 5 tahun belajar. Dapat tau kat abah saya, konpem kena bebel tak gi tengok 'menantu tak jadi dia' konvo. Ye la, kawan saya si Shasha ni saggup temankan saya ulang alik jaga abah masa abah masuk hospital buat angiogram di Penang tempoh hari . "Sahabat baik perlu dijaga macam kita jaga famili kita sendiri". Lebih kurang macam tu la pesanan abah. Even, family Shasha dengan saya memang dah rapat benar. Masa cuti semester 1 dulu saya ikut family dia jalan-jalan gi Pahang, Terengganu dan Kelantan. Memang dah anggap macam famili sendiri dah pun. Shasha ni senang je berkawan dengan dia. Seorang yang "down-to-earth". Sepanjang 24 tahun hidup dan dibesarkan di bandaraya KL ni, tapi dia ni memang suka kalo dapat masuk kampung dan makan makanan masakan kampung. Tu yang seronok melayan dia. Abah pun suka kalo dia datang rumah saya di Taiping (boleh kata setiap kali cuti semester dia datang). Macam-macam yang nak bagi cik kak ni rasa. Pekasam la, durian la, cempedak la, ikan sepat la, macam-macam...(saya pun dah lama tak balik kampung.huhu...). Tapi lepas ni macam susah je nak jumpa dan ronggeng skali. Tuntutan kerja dia di hospital dan tuntutan kerja saya di lab memang banyak. Tapi takpe, Maxis kan ada...hehe...To my dearest buddy Dr. Norhayati Mohd. Noor @ Shasha, congratulation on your convocation. Semoga menjadi seorang Dr. yang baik dan solehah. Selamat bejaya dalam kerjaya yang ko cintai ni dan kehidupan ko. And one more thing, semoga "permainan aci ligan ko berakhir dengan jayanya. hihi..."


p/s: Cantik tak cincin ni?hehe... (Saje cari kontroversi..hihi...)

No comments: