Friday, February 05, 2010

Buku bulan ini


Sekadar ingin berkongsi
Buku ni saya beli kira-kira sebulan yang lepas
Cadangnya menuju ke MPH Midvalley utk mencari novel
Setelah belek-belek novel yang ada di rak
Tiada yang berkenan di hati
Belek ke rak yang lain
Jumpa la buku kat atas tu
"Sangat Menarik!!!"
Dah lama saya teringin nak belajar ilmu metafizik ni
Tapi setelah mengetahui kosnya agak beratus
Saya batalkan niat
So, bila dah jumpa buku ni
Saya ambil dan terus bayar di kaunter
Kandungan buku ni amat mudah difahami,
Pengiraan tarikh lahir yang mudah
Terdapat juga panduan-panduan mengenai setiap nombor
Kegunaan buku ni??
Ia amat berguna untuk kita mengetahui segala kekuatan dan kelemahan
Untuk kita ambil langkah pertama
Untuk memahami diri dan melakukan perubahan dari apa
yang ada sekarang sehingga tahap yang diperlukan
Supaya kita dapat pastikan jalan yang di pilih untuk berubah itu
Adalah yang terbaik ataupun tidak
Ia jugak bagus itu kira memahami
karakter ahli keluarga, sahabat, bos dan sebagainya
Dengan sekadar mengetahui tarikh lahir mereka.

p/s: Saya gunakan buku ni semasa seisi Mentor-Mentee bersama student

No comments: