Tuesday, April 29, 2008

Berita Lapuk: Bahagian I

Ramai dah berkicau kat chatbox sebelah tu disebabkan saya dah lama tak update. Hambatan keje makmal dan laptop saya yang sakit tahap ICU menghalang niat suci murni saya untuk menceriakan lagi blog ni. Hari ni atas belas ihsan En. Power Rangers Hijau meminjamkan laptop, berjaya jugak la mengepost berita-berita yang boleh dikelaskan sebagai berita bukan terkini. Berita dah tumbuh kelapuk. hikhik... Lagi pun sekarang sedanag frust tengok hasil labwork semalam dan graf Michaelis Menten yang kurang memberangsangkan, so arini rasa malas nak buat labwork, release tensen update blog. Puas hati. hehehe..

Tajuk berita: Pesta Buku Antarabangsa, Kuala Lumpur (13 April 2008)

Ditemani Umi dan adik saya Awin, kami membuat keputusan untuk ke pesta buku menaiki STAR , memikirkan kemudahan parking yang disediakan mungkin penuh disebabkan hari ni merupakan hari terakhir pesta buku kali ni. Saya yang sememangnya novel addicts ni dah menyenaraikan dari awal lagi novel dan booth apa yang perlu di cari bila sampai je di PWTC nanti. Sakit-sakit badan menempuh lautan manusia dan lenguh-lenguh tangan menjinjit plastik yang berisi hasil borong di booth Alaf 21 dan Jemari Seni (JS). Alhamdulillah dalam ingat-ingat lupa jumpa juga booth Jemari Seni. Seterusnya sampai bersila menantikan Aisya Sofea untuk mendapatkan tandatangan pada novel terbaru beliau (cantiknya handbag LV dia!!!). Seronok sangat dapat bertemu semula dengan Kak Su dan Anis di JS, dan berkenalan juga dengan penulis baru seperti Syud dan orang kuat JS, Kak Yah. Tak sempat jumpa Nazurah Aishah (Kak Am kena baca novel ni, mesti tangkap leleh punya!), Kak Ruby, Manjlara dan Abg John. Takpe, tahun depan boleh dapakan tandatangan. Terima kasih atas layanan yang mesra dari keluarga JS, terasa macam dah lama kenal. So, ape kata kita layan je la ye gambar-gambar kat bawah tu.





















Awin bersama Fauziah Ashari (INTENS) dan Damya Hanna (Alaf 21)


















Cik Umi@Cik Som: Duta tak bertauliah Jemari Seni dan bersama novelis pujaan hatinya Aisya Sofea di booth Alaf 21

















Bersama Syud, Kak Su dan Kak Yah di booth 3029
















Hasil 'tangkapan' : 5 buah novel (baru sempat khatam 2 buah) dan 3 buah buku (lengkap dgn tandatangan penulis (kecuali Ayat-Ayat cinta) sebagai hadiah hari ulang tahun kelahiran untuk Yen (Ayat-ayat Cinta; Habiburrahman), Zimah (Aku Terima Nikahnya; Hasrizal Abdul Jamil @ Saiful Islam) dan Dr. Shasha (Travelog Haji; Prof MKI). Sungguh ilmiah skali kan.. hehe..




PENAMPILAN ISTIMEWA: Mejar Dr. Faiz Khaleed (Angkasawan Negara) dan Datuk Lat (Kartunis)



















No comments: