Friday, July 29, 2011

Hari Bahagia Radin & Kartini

Ok..Cite dah basi
Sebulan dah kot sebab majlis ni pada 25 Jun 2011
Tak sempat nak edit gambar
Bila sekarang ada kelapangan sket
Curi-curi jugak masa untuk menulis

Pengantin lelaki merupakan kawan saya semasa di UPM
Kami amik kursus yang sama, Bioteknologi
Selepas habis ijazah, Radin sambung ke peringkat sarjana di UPM juga
Manakala saya menyambung perjuangan di UiTM
Masih contact especially kalo ada kawan-kawan yang nak melangsungkan walimah
Atau reunion
Atau sekadar sembang-sembang kosong
Atau sebagai 'silent reader' di blog
Zaujah Radin, Kartini merupakan junior kami di UPM
Mungkin masa tu kot diaorang kenal
Saya tak tau cerita sangat
Just dengar-dengar khabar angin
Tapi dalam diam-diam mendoakan yang terbaik untuk jodoh mereka berdua

Oleh sebab itu
Bila mendapat undangan khusus dari Radin untuk walimah mereka
Saya sangat gembira
Memang berhasrat nak ke Batu Pahat makan nasi beriani
Mujur la Radin menjemput walaupun dah last minit sangat
Tapi berusaha jugak pergi
Ye la, kalo kita sendiri mesti happy kan
Bila ramai kawan-kawan dapat hadir pada hari bahagia kita
Bila ramai-ramai mengaminkan doa yang dibacakan
Tapi saya memang tak dapat stay lama untuk majlis tu
Bergegas pulang sebab hubby keje pulak disebelah malamnya
Ape-ape pun doa kami seisi keluarga kepada mempelai
Agar dikurniakan anak-anak yang soleh dan solehah
Sentiasa berada di bwah lindunganNYA
Semoga keluarga ini berbahagia di dunia dan di akhirat

p/s: Tak sempat singgah Umbai makan seafood..

2 comments:

fiezaradzi said...

itu la, bila sampai dorang kata riza baru je balik.. mmg tak de rezeki nak jumpa..

zaihana said...

aku tak dapat attend..esoknya aku fly masa kenduri rumah perempuan..sedihnyaaa