Monday, October 01, 2007

Tak tau nak bagi tajuk apa...

Ramai yang dah 'berkicau' sebab dah lama sangat saya tak update blog. Tak tau nak present apa sebenarnya. Jenuh jugak fikir2 tapi tak kuar idea. Tapi bila mengingatkan banyak gambar yang sudah di 'snap' tapi tak upload kat memana pun, why not saya letak je kat sini kan. Satu post yang macam takde motif melainkan hanya untuk suka2 je. Tengok gambar je pun menarik ape... (padahal malas tu!alasan!!) hahaha..



Pulut dan durian memang tak dapat dipisahkan. Ni makanan wajib orang Perak ni. Rugi sape yang tak makan. Nak pulak kalo santan yang dijadikan kuah tu diasingkan dari masak skali dengan pulut, pastu tambah gula and garam sket. Fuh!! Sedap wooo... Skali cuba mesti nak lagi. Kalo nak tau, durian makan dengan pulut baru saya boleh terima. Kalo tak tu, bau je pun dah boleh pening. Kalo makan, migrain gamaknya... Ntah ape-ape ntah... credit to housemate yang masakkan, saya tolong makan je. hehe..



Dim Sum. Antara makanan faveret yang slalu layan dengan labmates kat SACC Mall. Nampak macam sedap kan? Memang sedap pun...









Donuts from Big Apple. Semua sedap....walaupun dah masuk dalam fridge, tetap sedap dan lembut lagi. Habis satu lab saya promote. hehe.. Berjaya jugak beli donut ni setelah sekian lama dengar-dengar dari orang. Half dozen for RM 9.50, ok la kan?




Antara benda-benda cantik dan comel atas muka bumi ni:





Bunga Kucai (saya yang panggil la)







Bunga sakura (my friend yang tolong 'snap' masa festival sakura di Japan)








My lovely cactus from Cameron Highland (berjaya pindahkan ke dalam bekas baru, bought from IKEA last sunday)





Target: End of the Month!!

My last stage labwork: Ape yang dapat anda simpulkan? Semoga Allah terus memudahkan urusan saya sehingga bos saya kata "Ok Riza, you've done!". Bahagianya rasa saat tu.

No comments: