Thursday, July 19, 2007

My Best Friend Besday...

"HAPPY BIRTHDAY TO YOU, SELAMAT PANJANG UMUR, HAPPY BIRTHDAY TO YOU, ALLAH SELAMATKAN KAMU" clap!clap!clap!...hehehe...Lagu version fusion...

Ntah ape2 ntah bunyinya kalo disiarkan secara langsung.. Tapi ok ape, unik dan beri kelainan sket. Semalam merupakan ulangtahun hari lahir kawan baik saya yang sudah pun berumur **thn. Saya kenal Umi sejak zaman sekolah lagi. Form 1 di SMKTT tapi tak penah sekelas langsung2 sampai form 5. Kami pun tak ingat detik mana kami berkenalan (mungkin masa ikut rombongan sekolah gi cameroon highland kot, p/s: Umi, hang ingat lagi tak kita tgkp gambar dengan Maya?hihi..) Tapi rasanya tak penting pun semua tu sebab persahabatan kami kekal sehingga hari ini. Mungkin sebab masa sekolah dulu kami mempunyai kecenderungan yang sama seperti satu Platun 16 yang best tu untuk KRS (ramai orang dengki dengan platun kita kan? p/s: tetiba aku rindu kat Kak Yana), join team netball sekolah sampai form 5 (ingat tak kita sorok2 dengan parents kita sebab diaorang tak bagi kita aktif dah. p/s: Netball masa kita tewaskan TMGS detik paling best dalam hidup aku), Kongsi khemah masa camping (bila la nak camping lagi. p/s: Umi,hang ingat lagi tak ayat ni "Ko nak apa?" masa kita camping kat KRS kat Pahang? ala, kat gerai air tu...hehe...) dan yang pasti kami la antara ahli-ahli tetap setiap rombongan sekolah. hehe... Tapi hidup persahabatan kami bukan setakat itu sahaja. Umi adalah seorang sahabat yang sentiasa ada dalam hidup saya tak kira waktu susah atau senang. Umi juga tak segan kalau terpaksa menangis bersama-sama saya ketika saya bersedih. Tapi bila kami berjumpa, memang ada je la aktiviti luahan perasaan, bergelak ketawa, masak-memasak dan soping yang memang dipraktikkan sampai sekarang! ( tu blum cik kelly and nat involve lagi, kalo tak sakit perut tahan gelak!). Kesimpulannya Umi adalah kawan saya tak kira susah atau senang dan saya sangat bersyukur kami bertemu dan persahabatan kami masih berkekalan sehingga kehari ini dan kalo boleh saya ingin sehingga selamanya. InsyaAllah...Tapi disebabkan saya ni bukan la great planner macam Umi and tak pandai nak plan suprise2 segala bagai ni, maka semalam saya pergi Putrajaya tu dengan selamba je (sebab dah bagitau awal2) untuk jumpa umi dan makan-makan je kat Sg. Long. Even nak beli kek pun tak sempat sebab hujan lebat sangat. (sorry for the simplest celebration. tapi tak payah la kek kan? penat kita gi gym..). To my dearest friend Umikalsum Jaafar, Happy birthday. May all your dream and 'mission' comes true. Thanks for being such a lovely and understanding friend in my life.

p/s: To Umi: Aku sayang makcik sangat. Ampunkan la pakcik Bulat tu sebab set alarm pkl 12pm. hehe...

Moral of the story: Jangan salah set alarm and lupa wish birthday, boleh kecoh jadinya!

1 comment:

Anonymous said...

riza, thank u. sayang hg sangat2.maaf baru bkesempatan bc blog. bz sangat dr last week lagi. paham2 la keje makan gaji ni. hehe. thanks celebrate bday ku. susah payah datang dari jauh dgn awin. aku xnak jauh dgn hang. sampai bila2 pun. u r my best fren. my soulmate. masa susah masa senang! dah jgn pernah jauh dari aku. thanx sanggup menangis dgn aku. ketawan dgn aku. bkongsi byk benda dgn aku. belajar tntg hidup. aku akan setiasa sokong hang. ada sentiasa di sisi walo apepun tjadi. jgn pernah rasa xada sapa lagi yg sayang sebab aku tetap ada... luv u sis !!!